TV og internett
Nygårdkollen Boligaksjeselskap har kollektiv TV- og internett-avtale med Telia (tidligere Get)
Kundeservice/hjelp
Telia Kundeservice tlf 924 05 050 har åpningstider:
Mandag - fredag 08.00 - 22.00
Lørdag 11.00 - 19.00
Søndag 12.00 - 20.00
Veiledning for oppkobling av TV-dekodere finner du her: https://www.telia.no/kundeservice/tv/oppkobling-TV/
Grunnpakken
Grunnpakken som er inkludert i felleskostnadene består av følgende:
Fiber til hver leilighet med TV- og internettsignaler
Hjemmesentral med innebygget trådløs router.
Internetthastigheten er 250/250 mbit.
Mulighet til å øke internetthastigheten til gunstige priser, se «Min Side» på Telia for gjeldende priser.
Grunnpakke med 12 faste TV-kanaler, samt mulighet til å velge en mengde ekstra kanaler, sportspakker, filmpakker m.v. uten ekstra kostnad. Du har 55 poeng til disposisjon. Endring av individuelle kanaler kan gjøres når som helst, kostnadsfritt på Telia.no.
Strømmetjenesten HBO Nordic inkludert i grunnpakken (i tillegg til de 55 poengene, du trenger ikke gi avkall på TV-kanaler)
To TV-dekodere til alle leiligheter, hvorav én kan være Telia BoX, begge med opptaksfunksjon i skyen (ingen ekstrakostnad for å aktivere opptaksfunksjonen).
TV-kanaler er i tillegg tilgjengelig på PC, mobil og nettbrett i Norge.
Ekstra uttak
Du har to dekodere inkludert i grunnpakken. Kontakt Telia for å bestille flere uttak. Ønsker du å legge kabel selv, bruker du ordinær nettverkskabel (Cat 5/6) mellom veggboks og dekoder, f.eks. Clas Ohlson art.nr. 38-8980 (25 m).
Eierskifte/fremleie
Ved eierskifte og fremleie skal TV-dekoderne ikke følge leiligheten, men leveres tilbake til Telia, se Telias «Min Side». Ny eier får utlevert nye bokser. Hjemmesentralen (veggboksen) skal forbli i leiligheten. Kontakt Telia kundeservice for veiledning.