TV og internett
Nygårdkollen Boligaksjeselskap har kollektiv TV- og internett-avtale med Telia (tidligere Get)
Kundeservice/hjelp
Telia Kundeservice tlf 924 05 050 har åpningstider:
Hverdager 08 - 20
Lørdag 09 - 17
Søndag/helligdag 10 - 15
Veiledning for oppkobling av TV-dekodere finner du her: https://www.telia.no/kundeservice/tv/oppkobling-TV/
Grunnpakken
Grunnpakken som er inkludert i felleskostnadene består av følgende:
Fiber til hver leilighet med TV- og internettsignaler
Hjemmesentral med innebygget trådløs router.
Internetthastigheten er 250/250 mbit.
Mulighet til å øke internetthastigheten til gunstige priser, se «Min Side» på Telia for gjeldende priser.
Grunnpakke med 12 faste TV-kanaler, samt mulighet til å velge en mengde ekstra kanaler, sportspakker, filmpakker m.v. uten ekstra kostnad. Du har 110 poeng til disposisjon. Endring av individuelle kanaler kan gjøres når som helst, kostnadsfritt på Telia.no.
To TV-dekodere med opptaksfunksjon til alle leiligheter.
TV-kanaler er i tillegg tilgjengelig på PC, mobil og nettbrett i Norge.
Oppgitt hastighet er det du får på det trådbundne nettet, husk at du selv må sørge for en trådløs konfigurasjon som fungerer f.eks. ved å sette opp ekstra access points om du opplever dårlig dekning i deler av leiligheten.
Ekstra uttak
Du har to dekodere inkludert i grunnpakken. Kontakt Telia for å bestille flere uttak. Ønsker du å legge kabel selv, bruker du ordinær nettverkskabel (Cat 5/6) mellom veggboks og dekoder, f.eks. Clas Ohlson art.nr. 38-8980 (25 m).
Eierskifte/fremleie
Ved eierskifte og fremleie skal TV-dekoderne ikke følge leiligheten, men leveres tilbake til Telia, se Telias «Min Side». Ny eier får utlevert nye bokser. Hjemmesentralen (veggboksen) skal forbli i leiligheten. Kontakt Telia kundeservice for veiledning.