TV og internett

Nygårdkollen Boligaksjeselskap har kollektiv TV- og internett-avtale med Telia (tidligere Get)

Kundeservice/hjelp

Telia Kundeservice tlf 924 05 050 har åpningstider:

Hverdager 08 - 20

Lørdag 09 - 17

Søndag/helligdag 10 - 15

Veiledning for oppkobling av TV-dekodere finner du her: https://www.telia.no/kundeservice/tv/oppkobling-TV/

Grunnpakken

Grunnpakken som er inkludert i felleskostnadene består av følgende:

    • Fiber til hver leilighet med TV- og internettsignaler

    • Hjemmesentral med innebygget trådløs router.

    • Internetthastigheten er 250/250 mbit.

    • Mulighet til å øke internetthastigheten til gunstige priser, se «Min Side» på Telia for gjeldende priser.

    • Grunnpakke med 12 faste TV-kanaler, samt mulighet til å velge en mengde ekstra kanaler, sportspakker, filmpakker m.v. uten ekstra kostnad. Du har 110 poeng til disposisjon. Endring av individuelle kanaler kan gjøres når som helst, kostnadsfritt på Telia.no.

    • To TV-dekodere med opptaksfunksjon til alle leiligheter.

    • TV-kanaler er i tillegg tilgjengelig på PC, mobil og nettbrett i Norge.

Oppgitt hastighet er det du får på det trådbundne nettet, husk at du selv må sørge for en trådløs konfigurasjon som fungerer f.eks. ved å sette opp ekstra access points om du opplever dårlig dekning i deler av leiligheten.

Ekstra uttak

Du har to dekodere inkludert i grunnpakken. Kontakt Telia for å bestille flere uttak. Ønsker du å legge kabel selv, bruker du ordinær nettverkskabel (Cat 5/6) mellom veggboks og dekoder, f.eks. Clas Ohlson art.nr. 38-8980 (25 m).

Eierskifte/fremleie

Ved eierskifte og fremleie skal TV-dekoderne ikke følge leiligheten, men leveres tilbake til Telia, se Telias «Min Side». Ny eier får utlevert nye bokser. Hjemmesentralen (veggboksen) skal forbli i leiligheten. Kontakt Telia kundeservice for veiledning.