Å bo hos oss‎ > ‎

TV og internett


Kundeservice/hjelp

GET kundeservice tlf 21 54 54 54 har åpningstider:

Mandag - fredag          08.00 - 22.00
Lørdag                           11.00 - 19.00
Søndag                          12.00 - 20.00

Fullstendig bruksanvisning til Get Mikro-dekoderen finner du her: www.get.no/mikro

Grunnpakken

Grunnpakken som er inkludert i felleskostnadene består av følgende:
  • Fiber til hver leilighet med TV- og internettsignaler
  • Hjemmesentral med innebygget trådløs router.
  • Internetthastigheten er 250/250 mbit. 
  • Mulighet til dobling av internetthastighet for hver enkelt til 500/500 mbit for kr 179/mnd.
  • Strømmetjenesten HBO Nordic inkludert i grunnpakken
  • Grunnpakke med 12 faste TV-kanaler, samt mulighet til å velge en mengde ekstra kanaler, sportspakker, filmpakker m.v. uten ekstra kostnad. Du har 55 poeng til disposisjon. Endring av individuelle kanaler kan gjøres når som helst, kostnadsfritt på www.get.no.
  • To Get Micro dekodere til alle leiligheter, begge med opptaksfunksjon i skyen (ingen ekstrakostnad for å aktivere opptaksfunksjonen).
  • TV-kanaler er i tillegg tilgjengelig på PC, mobil og nettbrett i Norge.
I motsetning til «standard» Get-avtale, der man må gi avkall på flere TV-kanaler for å få HBO Nordic, er strømmetjenesten inkludert for alle hos oss uavhengig av kanalvalg på TV.

Ekstra uttak

Du har to dekodere inkludert i grunnpakken. Kontakt GET for å bestille flere uttak. Ønsker du å legge kabel selv, bruker du ordinær nettverkskabel (Cat 5/6) mellom veggboks og dekoder, f.eks. Clas Ohlson art.nr. 38-3985 (25 m).

Avansert konfigurasjon

Veggboksen som monteres fra Get inkluderer trådløs router, og dekker behovet til de aller fleste. Det er således ikke nødvendig med egen trådløs router slik det var med Canal Digital. Dersom du ønsker en mer avansert konfigurasjon med egen router/AP, kan du kontakte Get kundeservice for å aktivere bridge modus:
  • Dersom du ikke skal bruke innebygget trådløs AP til hjemmesentralen, logg på og slå av radio på «Wireless» og «Wireless 5 Ghz».
  • Ring kundeservice på tlf 21 54 54 54 eller bruk chat-funksjonen på get.no
  • Ha ditt kundenummer klart, be kundeservice sette hjemmesentralen i bridge-modus
  • Endringen gjennomføres typisk i løpet av 30-40 minutter
  • Port 4 på hjemmesentralen vil settes i bridge, og få en offentlig IP (via DHCP, det er ikke mulighet for fast IP). Port 1-3 vil fortsatt NATes, og skal brukes til tilkobling av tv-dekodere. 
  • Dersom endringen ikke har trådt i kraft innen rimelig tid, gjør en full reset av hjemmesentralen (trykk binders e.l. i reset-hullet i 30 sek)

Eierskifte/fremleie

Ved eierskifte og fremleie skal TV-dekoderne ikke følge leiligheten, men leveres tilbake til Get. Ny eier får utlevert nye bokser. Hjemmesentralen (veggboksen) skal forbli i leiligheten. Kontakt Get kundeservice for veiledning.

Retur av gammelt utstyr til Canal Digital



Comments